سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رهنمودهایی برای مشاوران املاک به منظور داشتن ظاهری حرفه ای

در حرفه ى مشاور املاک، تصویر شما از طریق ظاهر حرفه ای شما منعکس می گردد. قضاوت بعضی از مشتریان در خصوص چهره ى ظاهری شما درست به اندازه قضاوت در مورد شهرت شما، دانش و آگاهی شما و نحوه ى ارتباط شماست. هنگامی که با مشتریان بالقوه ملاقات می کنید بخاطر داشته باشید که اولین برخورد تاثیر و اهمیت زیادی خواهد داشت. به نظر شما آیا داشتن موهایى با مد نامتعارف و یا داشتن تتو و خالکوبى و یا داشتن یک اتومبیل زشت و نامناسب، بر تصمیم مشتریان در مورد استفاده از مشاور املاک تاثیر می گذارد یا خیر؟ پاسخ این است که مشتری هنگام ملاقات با یک مشاور املاک با موهایى با مدل نامتعارف، پس از بازدید خانه اى که آن مشاور سرویس مى دهد، به احتمال قوى بلافاصله آن محل را ترک خواهد نمود. یا در مورد دیگر مى توان گفت که مشترى تحت تاثیر کیفیت نامنا سب خودروى مشاور املاک، ارتباط خوبى با وى برقرار نمى کند. همچنین درمورد خالکوبى هم مشترى با دیدن این موضوع در مشاور املاک، تلقى و تصورى از او پیدا مى کند که ارزشمند نیست.

 

به منظور کمک به شما در ارایه ى تصویر و ظاهر حرفه ای صحیح، نکات و رهنمودهایی را در خصوص وضعیت ظاهری و پوشش یک کارگزار موفق به شما ارایه می کنیم.

ظاهر مشاوران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا بسیاری از مشتریان مایلند تا مشاوران املاک را بر اساس چهره و وضعیت ظاهری استخدام کنند. ظاهرن مردانی با پیراهن اتو کشیده، کراواتی زیبا و کفش های واکس زده به نظر حرفه ای می رسند. با این وجود، استفاده از جواهرآلات زیاد تمرکز حواس مشتریان را به هم می زند. بنابراین سعی کنید ساده باشید. برای مثال می توانید از ساعت و یک قطعه جواهر استفاده کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که ناخن های شما باید تمیز و مرتب باشد.

بهره بردن از مدهای جدید نیز ایده خوبی است. داشتن مدل موهای جدید نیز بسیار خوب است. مشاوران می توانند برای این منظور از مجله هاى مد و لباس و یا صفحات مجازى مربوط به پوشش مناسب این شغل استفاده کنند.

سعى کنید از جراحى پلاستیک، تزریق هاى مختلف زیبایى و سایر روشهاى متدوال مصنوعى تغییر چهره استفاده نکنید و چهره طبیعی خود را داشته باشید. همچنین سعی کنید نحوه ى لباس شما مطابق با بازار کار و محیط اطرافتان باشد. همان طور که باید توجه داشت که چه کسی در کنار دریا از پیراهن و کراوات استفاده می کند؟ به همان اندازه باید دانست که در مناطقی با جمعیت جوان پوشیدن یک شلوار جین تیره رنگ و یک کت تک اسپرت موثرتر است. در نهایت، سعی کنید مانند یک حرفه ای عمل کنید.به همان اندازه که باید سعی کنید رفتار و کردارتان کاملا سنجیده و محترم باشد، مهم است که چه مى پوشید.

روش دیگر برای داشتن ظاهری حرفه ای علاوه بر پوشش حرفه ای، استفاده از یک خودروی مناسب و معروف است که از طریق آن پیامی قوى برای مشتریان بالقوه ارسال می گرددامروز در جهان در برخى آژانسهاى املاک، اتومبیل هاى مدرن و لوکس وجود دارد و حتا به مشاوران خود اجازه می دهند تا با آن اتومبیل، خریداران ثروتمند را در اطراف محل گردانده و محیط اطراف را به آنها نشان دهند. در این آژانس ها، خریداران همواره در ابتدا با دیدن آن خودرو لبخند به لب می آوردند.

ظاهر دفتر شما نیز پیامی قوی را در اولین بار به بازدید کنندگان ارسال می کند. سعی کنید دفتر کار خود را همیشه مرتب و منظم نگاه داشته و کارهای هنری زیبایی را نیز در معرض تماشای مراجعه کنندگان قرار دهید. میز کار به هم ریخته و نامرتب نشان از یک آژانس املاک با مشاوران نامنظم دارد.

این نکته ى بسیار مهم را بدانید که مردم خریدار ظاهر شما هستند پیش از آنکه بخواهند املاکی را از شما خریداری کنند.

اما اگر این پرسش را مطرح کنیم که مشاوران املاک چگونه لباسی را باید بر تن کنند؟ پاسخ این است که این امر بستگی به محیط و محدوده کشور دارد. برای مثال، در جوامع روستایی بیشتر مشاوران لباس هایی تقریبن عادی بر تن می کنند. فروش مزرعه نیازمند لباس هایی مانند شلوار جین، پیراهن غربی و پوتین های کابوی می باشد. هوای داغ تابستان نیازمند لباس های نازک و کوتاه است. نوع ملک، آب و هوا یا مشتری نحوه ى پوشش شما را تعیین می کنند.

ظاهر حرفه اى فراتر از بحث صرفن لباس است و یک نمونه ى بسیار جالب براى این موضوع که ظاهر حرفه ای چیزی بیش از نحوه ى لباس پوشیدن و نوع خودرو مى باشد این است که مشاوران جوان از تبعیض های علیه جوان بودن صحبت می کنند. برای مثال، یکی از مشاوران جوان که 23 سال سن داشت و چهره ى او بیشتر به چهره ى یک پسربچه ى دبیرستانی شبیه بود با پوشیدن یک کت تک، یک پیراهن و کراوات موجب تغییر دیدگاه اولیه ى مشتریان نسبت به خود شد. در نتیجه، مشتریان بالقوه دیگر از تجربه او نمی پرسیدند و در عوض پرسش هایی را در خصوص ملکهاى معرفى شده توسط او مطرح میکردند.

رهنمودها و راهکارهای داشتن چهره ای حرفه ای برای مشاوران املاک بسته به وضعیت متغیر است. انواع مختلف ملک، نوع آب و هوا و مشتریان تعیین کننده ى پوشش حرفه ای مناسب هستند. اگر می خواهید مانند یک تاجر موفق به نظر برسید، یا محتاطانه لباس بپوشید و یا مطابق با مد پوشش خود را انتخاب کنید. همیشه دفتر کار خود را تمیز و مرتب نگاه دارید. مدل موی خود را خوش استیل و به روز حفظ کنید. اگر می توانید سلایق خود را با مشتری خود نزدیک کنید تا آنها نیز بتوانند با شما ارتباط برقرار کرده و به شما اعتماد کنند. بخاطر داشته باشید که داشتن ظاهری مناسب و حرفه ای منجر به موفقیت خواهد شد.

برخی از خدمات سایت ایران مسکن

مشاور حقوقی

مشاور سرمایه گذاری

مشاور املاک

خرید ملک

اجاره ملک

ملک مسکونی