سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکاتی که قبل از اجاره کردن ملک باید بدانیم

امروزه اجاره ملک آپارتمانی در شهر تهران پیچیدگی زیادی دارد، با توجه به رشد قیمت ها و نحوه بسته شدن اجاره نامه، سوالات متعددی برای افراد متقاضی پیش می آید:

 

1-   انتخاب محله اجاره ملک
یکی از مهمترین چیزهایی که در اجاره ملک باید رعایت کنیم انتخاب منطقه یا محل جهت پیدا کردن خانه ی مناسب و همچنین دسترسی های مناسب آن منطقه برای رفت و آمد است، اصولا افراد سعی می کنند منازل خود را نزدیک محل کار خود انتخاب کنند تا  هم در زمان و هزینه صرفه جویی کنند و هم ترافیک را دور بریزند.

2- نقشه ی آپارتمان در اجاره ملک

برای اجاره ملک جهت محل سکونت، باید جایی را انتخاب کنیم که از لحاظ نقشه و نور، متراژ سالن، اتاق و آشپزخانه مناسب و مساعد باشد، معمولا سالن های مربع شکل گنجایش خوبی برای چیدمان وسایل دارند. سرویس بهداشتی و آشپزخانه  هم از لحاظ مکان قرارگیری در واحد مسکونی و هم از لحاظ فضا برای چیدن وسایل مورد نیاز باید مناسب باشد.

 

3-توجه به تعداد واحدها

معمولا همه در اجاره ملک آپارتمانی  سعی می کنیم منزل مسکونی مان محیطی دنج و آرام باشد. پس ما اول سراغ آپارتمان هایی می رویم که در هر طبقه یک واحد داشته باشد. و این خواسته بیشتر منحصر واحدهای متراژ بالا می باشد. در منطقه ی سهروردی به علت متراژ پایین واحدهای مسکونی (زیر 100 متر) تک واحدی کمتر پیدا می شود، پس آپارتمان های دو واحدی را انتخاب می کنیم.

4- توجه به کنتورها و نحوه تقسیم بندی

امروزه در آکثر آپارتمان ها ساکنان حداقل در یکی از قبوض با هم مشترک هستند، طبق رسم و عادت در اکثر آپارتمان ها تقسیم قبوض مشترک براساس نفرات است که این عادت، اشتباه جا افتاده است، بلکه از لحاظ قانونی تقسیم بندی براساس متراژ واحد آپارتمانی است، مثلا یک واحد 100 متری، 2 برابر یک واحد 50 متری باید هزینه پرداخت کند.

5- نکات قابل توجه در هنگام عقد قرارداد اجاره ملک

الف) مدت اجاره: مدت اجاره از زمانی شروع می شود که واحد مورد اجاره تحویل داده شود و به تصرف مستاجر در بیاید

ب) قبل از امضاء کردن اجاره نامه حتما قرارداد به طور دقیق مطالعه شود و اگر سوالی برایتان پیش آمد از کارشناس تنظیم کننده قرارداد بپرسید و تا توجیه نشده اید قرارداد را امضاء نکنید، یادتان باشد تمامی بندها بااهمیت و تعهدآور هستند.

ج) در اجاره نامه اجاره ملک حتما باید قید شود کدام هزینه ها به عهده مستاجر و کدام هزینه ها به عهده موجر است. هزینه های کلی با موجر و هزینه های مصرفی با مستاجر است.

خرید ملک در جلفا

خرید ملک در عباس آباد

خرید ملک در خیابان خرمشهر

برخی خدمات سایت ایران مسکن

مشاور حقوقی مسکن

مشاور سرمایه گذاری

مشاور املاک

خرید ملک

اجاره ملک

ملک مسکونی